Bal Masque kasteel de Hooge Vuursche

Zaterdag 5 oktober is het grote Bal Masque in kasteel Hooge Vuursche een groot succes geweest voor vele mensen. Deze spetterende avond bestond uit diverse modeshows en swingende optredens. Tanika de Koning, de oprichter van Stichting Tanika was het officiële gezicht van de avond. Haar droom een Bal Masque op een kasteel zou uitkomen. Ondanks grote tegenslagen heeft ze een heel kort moment kunnen meemaken van het evenement.

Het gemaskerde bal bestond uit diverse acts en shows. Op de avond zouden twee speciale jurken worden getoond ontworpen door Tanika. Het thema en de locatie passen bij de mooie en fantasierijke ontwerpen. Ondanks de vele voorbereidingen liep de avond anders dan gepland.

Ter hoogte van de Lichtmis bij Zwolle, kreeg Tanika in de speciale Handicamper een  lekke voorband waarna o.a. het wiel compleet kapot was. Ondanks de materiële schade zijn er wonder boven wonder geen personen gewond geraakt.

Oplettende omwonende en onderzoek van de politie heeft aangetoond dat een vrachtwagen afkomstig uit het zuiden van Europa even voor de gebeurtenis een klapband heeft gekregen waardoor de brokstukken van deze truck op de weg kwamen te liggen. De snelweg werd ten dele afgezet omdat meerdere auto’s schade opliepen door de overgebleven brokstukken op de weg. De Handicamper en andere auto’s hebben daardoor o.a.  lekke banden en grote schade opgelopen. De zaak wordt nu verder onderzocht.

Na hard werken door diverse mensen en diensten (ANWB, Politie, Rijkswaterstaat etc.), waarvoor nog onze dank,  kon de Handicamper met een vervangend wiel en kleine aanpassingen zijn reis vervolgen. De geschrokken mensen aan boord, waaronder de goede chaufeur Jan en de Tanika die machteloos in haar bed lag, zullen het tafereel niet snel vergeten.

Na spannende uren kwam Tanika met haar familie aan op het kasteel Hooge Vuurshe. Daar heeft zij vanuit bed in mooie kledij de laatste muziek nummers meegemaakt. Helaas was het Bal Masque al bijna afgelopen en de laatste noten muziek stierven weg en ook de laatste gasten vertrokken. Haar droom is helaas niet in vervulling gegaan! Tanika’s moedige woorden hebben indruk gemaakt, “ik geef niet op, ik ga door tot het einde”. Ooit komt deze droom hopelijk wel uit.

Als speciale afsluiting van deze indrukwekkende avond hebben enkele gulle gevers een mooie donatie gedaan, die volledig ten goede komt aan Stichting Tanika.  Deze donatie kan de Stichting op weg helpen naar een deel van haar doelstelling . Quality of Life voor diegene die door een aandoening dat zelf niet kunnen. Wij danken deze gulle gevers hartelijk. Dit is mede mogelijk gemaakt door de fantastische inzet en ontvangst van Yolanda Koelhof en de uitnodiging van organisator Wouter de Wild!1266369_10201723849210022_302353391_o