NOS jeugdjournaal: Dansen met Stichting Tanika

Dansen maakt mensen blij, daarom zou iedereen het moeten doen. Dat vindt de Nederlandse zanger Amron Parker. Hij vroeg mensen uit de hele wereld om te dansen op zijn nieuwe nummer en maakte daar een clip van.

Dansje

Amron Parker heeft in zes maanden honderden dansers weten te verzamelen voor ‘Something to dance to‘. Van Australië tot China, Venezuela en Senegal: Mensen uit alle hoeken van de wereld hebben meegedaan aan het dansje.

Ziekte

Behalve het verspreiden van een blij gevoel hoopt de zanger ook dat de clip uiteindelijk geld oplevert voor de 22-jarige Tanika. Zij heeft een spierziekte en is ook in de clip te zien. Tanika is de oprichter van Stichting Tanika, en zet zich in voor het verhogen van levenskwaliteit voor mensen met een onbekende ziekte.

(Gebaseerd op BRON: http://jeugdjournaal.nl/item/696022-zanger-wil-wereld-laten-dansen.html)

UPDATE 15 november 2015:
De website van http://www.amronparker.com/ is momenteel offline. Om foutmeldingen te voorkomen is gekozen om de link en YouTube video te verwijderen uit het artikel.