NOS jeugdjournaal: Dansen met Stichting Tanika

Dansen maakt mensen blij, daarom zou iedereen het moeten doen. Dat vindt de Nederlandse zanger Amron Parker. Hij vroeg mensen uit de hele wereld om te dansen op zijn nieuwe nummer en maakte daar een clip van.

Dansje

Amron Parker heeft in zes maanden honderden dansers weten te verzamelen voor ‘Something to dance to‘. Van Australië tot China, Venezuela en Senegal: Mensen uit alle hoeken van de wereld hebben meegedaan aan het dansje.

Ziekte

Behalve het verspreiden van een blij gevoel hoopt de zanger ook dat de clip uiteindelijk geld oplevert voor de 22-jarige Tanika. Zij heeft een spierziekte en is ook in de clip te zien. Tanika is de oprichter van Stichting Tanika, en zet zich in voor het verhogen van levenskwaliteit voor mensen met een onbekende ziekte.

(Gebaseerd op BRON: http://jeugdjournaal.nl/item/696022-zanger-wil-wereld-laten-dansen.html)

UPDATE 15 november 2015:
De website van http://www.amronparker.com/ is momenteel offline. Om foutmeldingen te voorkomen is gekozen om de link en YouTube video te verwijderen uit het artikel.

Douche mogelijkheid

Tanika al ruim 5 jaar verstoken van douche.

Zij moet op bed gewassen worden maar verlangt enorm naar een douche mogelijkheid, water over haar lichaam voelen glijden.

Wat voor u en de meeste mensen in Nederland heel gewoon is, even gaan douchen, is voor Tanika al vele jaren onmogelijk.

Ze voelt zich ondanks het wassen op bed vies. Ook zijn haar haren al zeer lang niet gewassen omdat daar ook geen mogelijkheid toe is.

Om een aangepaste douche mogelijkheid te creëren voor Tanika is een aanbouw nodig.

Hier is geld voor nodig.

Help alstublieft en zorg dat Tanika weer kan douchen!

Liggend vervoer

Kan Tanika eindelijk weg na jarenlange opsluiting in huis?

Daarvoor is uw hulp nodig.

Wij zoeken een bus die  aangepast kan worden zodat Tanika na bijna  al haar tienerjaren, verplicht  in huis 24/7 in bed, doorgebracht te hebben….

EINDELIJK WEG KAN OM EEN NORMALER LEVEN ALS JONGE VROUW TE LEIDEN!

Deze bus moet wel de mogelijkheid hebben om een bed of bed-rolstoel in te plaatsen.

Indien er  iemand of een organisatie is die ons aan deze bus/voormalige ambulance kan helpen dan zal Tanika haar leven er veel beter voor haar uit gaan zien.

Help mee en vraag rond en breng ons alsjeblieft op de hoogte!

UPDATE: Inmiddels is er een apart project opgezet met een breder maatschappelijk doel, de Tanika Wish Ambulance. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de website WishAmbulance.org

Handicamper actie

Stichting Tanika gaat voor een Aangepaste Gehandicapten Camper! Help mee dit doel te bereiken.

Deze camper zal weer vrijheid geven aan Tanika en  jongeren in haar situatie. U kunt zich voorstellen dat na jaren alleen in bed in huis te liggen, deze jonge mensen geweldig blij zullen zijn eindelijk weg te kunnen en meer te kunnen zien/ervaren dan hun kleine dagelijkse wereldje in en om hun bed. HELP ONS EN DONEER VOOR DEZE PRACHTIGE KANS! Geld en hulp is nodig voor:

• Aanschaf door de Stichting van de  Camper voor Gehandicapten.
  • Extra aanpassingen aan de camper ( tillift, deuraanpassing voor bed-rolstoelen etc.)
  • Reclame.
  • Onderhoudskosten (Vervanging onderdelen, gordijnen, hoorramen etc., service beurten, toekomstige kosten als banden vervangen etc.)
  • Vaste/variabele lasten (APK Keuring, RDW, ANWB lidmaatschap, ontheffingen, tol- en brug-gelden etc. brandstof, verzekering)
  • Schoonmaakkosten en/of vrijwilligsters hiervoor en sponsor voor vrachtwagen wasstraat abonnement.
  • Stalling voor Aangepaste Gehandicapten Camper.
  • Vrijwilligers zoals chauffeurs(begeleiders) en verpleegkundigen voor de reizen.
  • Vrijwilligers voor de organisatie.
  • Middelen en mensen voor promotietoer Stichting Tanika.
  • Camping kosten zoals stageld en stroom etc..
  • Sponsors die een goede kwaliteit (wasbare) dekbedden en hoofdkussens leveren en dekbedovertrekken, handdoeken, drank en etenswaren etc..

IDEAL Doneer direct €10,- Hoger bedrag? Klik hier

Stichting Tanika Camper

IMG_3043 SONY DSC SONY DSCIMG_3042SONY DSCIMG_1988

Primeur Tanika op Floating Fashion Week 2013

Speciale actie i.v.m. Stichting Tanika!

Zoals u ziet worden de t-shirts met Tanika haar ontwerpen met veel plezier gedragen!

Ook u kunt deze en andere t-shirt ontwerpen bestellen via deze website.

Bestel en hiermee probeert de stichting het leven van Tanika iets menswaardiger te maken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA1012196_648851315144221_397544775_n, Laurie Simard

Eerste Fashion Show met nieuwe unieke betaalbare designs van Tanika op:

• Vrijdag 24 mei 2013, 13.30-13.50 uur

Floating Fashion Week (FFW) presented by Hotel Pulitzer Amsterdam zet zich van harte in voor modetalenten en bovenal het goede doel. Stichting Tanika de Koning zal aanwezig zijn om haar doelstelling op passende wijze onder de aandacht te brengen. Haar oprichter Tanika de Koning heeft vorig jaar de eer gehad om de internationale bekende Lady Gaga te ontmoeten en haar op de hoogte te stellen van haar unieke creativiteit op modegebied.

Hotel Pulitzer Amsterdam, A Luxury Collection Hotel
Prinsengracht 315-331, 1016 GZ Amsterdam, Netherlands

Kijk ook op:

Alle opbrengsten van deze actie gaan naar de stichting voor het goede doel.

292958_622797237749629_755671929_n

Tanika de Koning: Maakt kunstwerk voor Sheila de Vries. Uitgereikt door Ingrid de Koning op FFW 21 mei 2013 (kleding Ingrid de Koning i.s.m. damesmode zaak Lollypop te Coevorden)

Vluchtweg huis: behaald 2012

Door het leggen van grote tegels naar de openslaande deuren, is het nu mogelijk dat Tanika, in noodgevallen veilig weg kan komen uit haar kamer. Voorheen was dit gezien de grote afstand en obstakels onmogelijk geweest.

Met dank aan o.a.  Buiter Beton stenen, bestrating BV en Tuincentrum Jurrie Baas te Ommen.

Openslaande deuren: behaald 2011

Zeer blij is Stichting Tanika met het behalen van onderstaand doel:

Openslaande deuren i.v.m. veiligheid en meer buitengevoel.

Met dank aan o.a. Firma Post, Vema Timmerfabriek BV te Marknesse, Slotenexpert Meyering te Emmeloord en AGC Eijkelkamp BV glas te Hoogeveen.

Openslaande deuren, 03-03-2011,a Openslaande deuren, 03-03-2011,b Deuren_Tanika